четвртак, 10. март 2011.

Konkurs za EUROSONG 2008.



OBRAZLOŽENJE
KONCEPTA IDEJNOG REŠENJA SCENOGRAFIJE
 TAKMIČENJA ZA PESMU EVROVIZIJE 2008.

  1. Kalemegdanske terase bi trebalo da budu mesto gde će Beograd zagrliti goste iz cele Evrope
  2. Mostovi dovode i spajaju ljude . Mostovi znače – susret !
  3. Nebo nad Beogradom je nešto najuzbudljivije što se vidi sa Kalemegdana , jer “ kad Beograd upali svoje svetlosti do u beskraj , izgleda kao igračka za divove ‘ – ( reče naš Nobelovac )


Beograd je svet . Svakodnevno . A centar Evrope će ponovo biti maja 2008-e .
U grbu Beograda smo našli inspiraciju . U grbu je nebo , kao simbol nade i vere u bolju budućnost
( dominantni elemenat scene asocira na nebo nad Beogradom ). Zidine varoši su bele boje , kao simbol belog grada , Beograda . Ali bela boja omogućava i svim drugim bojama pun intezitet radosti igre izmene kolorita , oblika i tekstura koje omogućava digital dizajn . Otvorena kapija simbolizuje otvoren grad , srećan da prihvati goste ( hidraulićni mostovi scenu povezuju  sa Istokom i Zapadom , Severom i Jugom ) . Beogradski mostovi , kao dobronamerno pružene ruke , oduvek su bili simbol povezivanja različitih naroda , kultura , vera i tradicija . Predviđena su dva prostora za nosioce zastava , ali se u oba prostora nalaze znamenja svih zemalja kako bi istakli druženje i radost susreta) . A tu su i dve reke , evropske  kao simbol iskonske snage Beograda ( Simbolično su predstavljene sa manjim  i većim talasom , ali i animacijama koje pratimo preko stelt ekrana koji su ugrađeni u pod ).



































foto arhiva STUDIO GORANA

Scenografski koncept “ NEBO NAD BEOGRADOM “ omogućava neophodne scenske transformacije a da pri tome pozornica ne deluje kao štand na sajmu tehnike . Asociacije na fascinantne promene oblika i boja neba nad Beogradom proističu iz želje autora da kod publike izazovu one emotivne reakcije koje čak i ne umemo da objasnimo , kad se zagrljeni , zagledamo tamo negde gore … Jer , nikada niko nije mogao da objasni zašto mu emocije nezadrživo naviru kad sedne na neku od kalemegdanskih klupa . Da li je to od pogleda na čarobno nebo nad Beogradom ili od lascivnog talasanja Save i Dunava koji su u zagrljaju , ispod Kalemegdana , po celi božji dan ?


scenograsko rešenje koje je usvojeno 3 meseca posle isteka Tijanićevog roka za prijavu konkursnih radova

1 коментар:

  1. Zasto se ova scenografija nije koristila za "Pesmu Evrovizije"?!! Pa to je zlocin! Gde mi ovo zivimo?

    ОдговориИзбриши